ALINESFOTO

Alla inlägg under november 2011

Av Aline Sparf - 30 november 2011 18:00

Dag 01 - Presentera mig själv

Dag 02 – En nytagen bild på mig & 5 saker ni inte vet om mig
Dag 03 – Hur jag ser ut en vanlig dag
Dag 04 – Min önskelista inför jul
Dag 05 – Min dag
Dag 06 – Vad jag stoppar i munnen under en dag
Dag 07 – En bra och en dålig egenskap
Dag 08 – Mina husdjur
Dag 09 – Vad jag vill göra i framtiden
Dag 10 – Det här stör mig
Dag 11 – Ett minne jag aldrig glömmer
Dag 12 – Mitt rum
Dag 13 – I min väska
Dag 14 – Det här saknar jag
Dag 15 – Det godaste jag vet
Dag 16 – Mina snygghetstips
Dag 17 – Det här är jag beroende utav
Dag 18 – En liten berättelse om något som hände när jag var liten & en bild sen jag var liten
Dag 19 – Skriva om min vardag från morgon till kväll
Dag 20 – Mina tre närmsta vänner
Dag 21 – Bloggar jag läser
Dag 22 – Det bästa YouTube-klippet
Dag 23 – Ett kort på din dator
Dag 24 – Vad jag helst gör en helg
Dag 25 – En sak jag önskar jag fick uppleva igen
Dag 26 – Mina tre finaste bilder
Dag 27 – Fem webbsidor som jag ofta är inne på
Dag 28 – Mina rädslor
Dag 29 – En bild på hur jag redigerade bilder för ett halvår sedan
Dag 30 – Det här får mig att gråta


Ska försöka börja i morgon!


Av Aline Sparf - 27 november 2011 14:18

I dag är det första advent och det firar vi med lite snö! Lite bäst timing eller vad?! Ja, snön faller fortfarande så de är nog någon decimeter du :) Jag var ute och fotade lite i snön också, och sedan blev det snöbollskrig med pappa och Wilmer :) Och ikväll ska vi till mormor och äta advent middag, känns bara lite konstigt att mamma inte är hemma men hon kommer hem ikväll men då sover jag nog ;) Hmm, mamma är inte ute o reser så mycket så det känns lite konstigt för det brukar vara pappa som åker med jobbet men men. Mammor måste ju också få ha kul ;P 

Nu är även lite adventdekorationer uppe men det är inte så mkt men det känns att det är julstämmning och mysigt.

Nu tror jag att jag ska gå och titta vidare på en film som jag och pappa började kolla på igår. Ha en bra första advent!

   


 

© aline sparf 2011

Av Aline Sparf - 26 november 2011 20:15

Idag börgade dagen som vanligt helt normalt *host* när Kirby kom på besök ;P och sedan blev det lite pepparkaksbak! det var inte de "traditionella" pepparkaksbabkningen med mormor, mamma, lena (moster) och vi barn men det blir nästa helg =) Och sedan har det varit en ganska... heller nä, jätteslapp dag. Men men sådanna dagar får man också ha ibland va? 

Nu (från i onsdags) har vi börjat sälja kakor med klassen till en klassresa så det är jättekul och kakorna är jättelättsålda. Men på burkarna står det "Tack för ditt stöd Lungnviksskolan 6a & 6b" haha men för ni som inte vet heter det Lugnviksskolan, hihi.

Och i morgon är det första advent! iii så mysigt, fast det känns ju lite uppochnervänt att det inte är någon snö :( Jag längtar ihjäl mig till jul! med allt julpynt, ljus och paket! Och jag har gjort en liten önskelista till tomten nu också ;)

Nu är det Så mycket bättre som gäller och mys med pappa och lillebror (mamma är i malmö). 

Ha en mysig kväll!

         

© aline sparf 2011    

Av Aline Sparf - 22 november 2011 20:37

Nu kan alla pusta ut, jag lever och jag är frisk. inte för att jag har varit sjuk men jag har ju inte blivit heller ;P  Men de var vell mest det jag tänkte säga, jag hinner inte så mycket mer för franskan ropar på mig och engelskaplikten kallar. Men ni kan få veta att jag och ella var på breaking dawn i lördags och sedan sov jag över hos henne :) kanske kommer ett till inlägg om de senare... vi får se :) 

Ni får två bilder från jamtlinatt ;P
Hihi ganska nöjd med översta bilden eftersom den liknar ett eldhjärta

   

© aline sparf 2011 

Av Aline Sparf - 18 november 2011 15:16

Idag har vi haft SO-prv och det gick väll ganska bra men jag fick typ bara de frågor som jag inte kunde så bra men men.. senare under dagen hade vi idrott, lunch, bild NO, HK och sedan har jag bara suttit hemma. ska nog gå och ta något att äta men vi gjorde soppa på hemkunskapen såjag är inte så hungrig. tänkte att ni skulle få bilderna som jag lovade. 

                   

© aline sparf 2011 

Av Aline Sparf - 13 november 2011 20:15

Ville bara vise vad jag ska ge pappa ;) egentligen firar vår familj inte sånnahär dagar alls men nu får pappa en liiiten present iaf :) Och den är då gjord av mig =)    

Av Aline Sparf - 13 november 2011 15:42

  Buurrr! Jag har nu varit ute och tagit lite kort på den underbart vackra frosten! Däremot iiiiskallt utan jacka och så bra som jag är går jag inte in och hämtar den utan stannar ute i kylan utan jacka. Men vi önskar väll oss lite snö nu va?! Det har ju varit bara frost och dimma dagarna lång nu så de borde ju komma snö närsomhellst nu. Ja, jag ska nog föra över bilderna nu och fixa o trixa lite så ni kan se dom också!

Idag blir det fest hela kvällen och eftermiddagen, först till Alice Samor vars pappa fyller år så då bär det av dit kl 14.00 (en timma för tidigt men jag vill hinna vara där en stund innan nästa fest) dock utan mamma och pappa men dom vill intevara där sååå länge men jag åker dit lite tidigare för kl 18.00 åker jag på Pellas o Ebbas fest och är där till 22.00 ungefär och sedan kommer jag tillbaka till familjen Samor och är där en stund till.


Jo just det, jag skulle ju berätta hemlisen! Jag tror ganska många redan har fått reda på det men jag Wilma och Ella och en massa mer folk från dawes var med och dansade till e-type (som var där) på GULDGALAN! Och inte bara de, när vi väntade på att få komma upp (i Vinterträdgården var det upphöjt så golvet var där balkongen är.. läskigt) så stog vi bara 50 meter från swingfly! Coolt! Det blir ett minne för livet! Och eftersom vi var där så sent (jag somnade typ kl tre) så fick vi sovmorgon, superskönt! 


ni får en bild på ett glas bara för att jag har bildbrist!

(egentligen skrev jag dehär igår men jag glömde spara och nu orkar jag inte ändra så ni får låtsas en liten stund att det är lördag)

Presentation


Hoy! Flicka vid namn Aline som levt 15 hela jordsnurr och är bosatt i ministaden östersund. Välkommen pysen!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards